Jusletter IT

Toward AI-enhanced Computer-supported Peer Review in Legal Education

  • Autoren/Autorinnen: Kevin Ashley / Ilya Goldin
  • Kategorie: Wissenschaftliche Beiträge
  • Region: USA
  • Rechtsgebiete: AI & Recht
  • Zitiervorschlag: Kevin Ashley / Ilya Goldin, Toward AI-enhanced Computer-supported Peer Review in Legal Education, in: Jusletter IT 12. September 2012
Applying Bayesian data analysis to model a computer-supported peerreview process in a legal class writing exercise yielded pedagogically useful information about student-understanding of problem-specific legal concepts and of more general domain-related legal writing criteria and about the criteria’s effectiveness. The approach suggests how AI and Law can impact legal education.

Inhaltsverzeichnis

  • 1. Introduction
  • 2. Peer review as social network discussion
  • 3. Problem-specific legal-concept review criteria
  • 4. Application of hierarchical Bayesian modelling
  • 5. Discussion
  • 6. Conclusions
  • 7. References

0 Kommentare

Es gibt noch keine Kommentare

Ihr Kommentar zu diesem Beitrag

AbonnentInnen dieser Zeitschrift können sich an der Diskussion beteiligen. Bitte loggen Sie sich ein, um Kommentare verfassen zu können.